Städschema lokalen

Städningen i lokalen ansvarar alla för, varje bostadsrättsinnehavare ansvarar för 1 vecka i ett rullande schema (det blir ca 1 gång vart annat år). Den som hyr lokalen ansvarar naturligtvis för att den blir återlämnad i bra skick!

Om det saknas städmaterial eller att du hittar trasig utrustning så kontakta lokalansvarig.

 

Förhinder
Observera att du själv måste ombesörja byte av städvecka om du har förhinder!

 

När
Du styr själv över när det utförs, men kontrollera om lokalen är uthyrd så att den är städad innan uthyrningen.

 

Städning
I köket ska allt vara diskat och instoppat i sina skåp/lådor. Lämna dörren på diskmaskinen på glänt så att det inte blir dålig lukt.
Sopa/dammsug och våttorka alla golven (även i bastun, duschar och vid solariet).
Vid behov dammtorka övrig inredning/fönster.
Rengör toaletten och handfat (glöm inte vid duschen).
Fyll på pappershanddukar och toalettpapper.
Töm alla soppåsar (sätt i nya).Se till att persiennerna är uppdragna innan du lämnar lokalen.

Schema 2018

Vecka Adr Lgh.nr Vecka Adr Lgh.nr
         
1 217 12 27 157 38
2 219 13 28 159 39
3 221 14 29 161 40
4 223 15 30 163 41
5 225 16 31 165 42
6 227 17 32 167 43
7 229 18 33 169 44
8 229 19 34 171 45
9 229 20 35 173 46
10 229 21 36 175 47
11 229 22 37 177 48
12 229 23 38 179 49
13 229 24 39 181 50
14 229 25 40 183 51
15 229 26 41 185 52
16 229 27 42 187 53
17 229 28 43 189 54
18 229 29 44 191 55
19 229 30 45 193 56
20 143 31 46 233 57
21 145 32 47 235 58
22 147 33 48 237 59
23 149 34 49 239 60
24 151 35 50 241 61
25 153 36 51 243 62
26 155 37 52 245 63